تمامی فعالیت ها مطابق با قوانین کشور می‌باشدپخش آهنگ های شما در رسانه آپ موزیک۰۹۳۸۰۴۱۰۲۸۱
آهنگ های ویژه و برتر

ستارگان موسیقی که در سال 96 از بین ما رفتند

  • اخبار موزیک
  • /
  • 1 کامنت
  • /
  • 24 اسفند 1396

ستارگان موسیقی که در سال 96 از بین ما رفتند

از حامد هاکان جوان تا احمد اقوام‌شکوهی اولین و قدیمی ترین نقاره زن آستان حرم امام رضا (ع)

حامد هاکان
حامد ذاکری معروف به حامد هاکان که خواننده و آهنگساز موسیقی پاپ بود، 12 مهرماه در سن سی و چهار سالگی به دیار حق شتافت.

وی بعد از سالها فعالیت در عرصه موسیقی سرانجام در سال ۱۳۹۳ موفق به اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد. گرچه هیچ وقت آلبومی به طور رسمی از او وارد بازار نشد. این در حالی است که از او بیش از 100 تک‌آهنگ منتشر شده است ، یکی از معروف ترین آهنگ های حامد هاکان همراهی او با محسن یگانه و چاوشی با آهنگی بنام نشکن دلمو بود که بسیار شنیده شد.

hamed hakan 1 ستارگان موسیقی که در سال 96 از بین ما رفتند

نادر گلچین
31 شهریورماه 96 اما یکی از استادان صاحب‌سبک آواز ایرانی از میان ما رفت. زنده‌ یاد نادر گلچین تنها یک روز قبل از تولد 81 سالگی‌اش بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت. نادر گلچین از خوانندگان صاحب استایل و دارای صدایی خاص بود.  بیشتر آثار او به سال‌های پیش از انقلاب اسلامی بازمی‌گردد. از آثار مهم او در آن دوران می‌توان به «یوسف گم گشته» اشاره کرد و از دیگر آثار او می‌توان به تصنیف مرغ سحر، ناوک مژگان، قصه شهر عشق، مسبب، من دیگه بچه نمیشم و آلبوم‌های گریز، نفس باد صبا، زلف بنفشه اشاره کرد.

در سال‌های پس از انقلاب اما پس از ۳۵ سال کناره‌گیری تنها آلبومی به نام «گریز» که کار مشترک با فریدون شهبازیان است را منتشر کرد.

nader ستارگان موسیقی که در سال 96 از بین ما رفتند

فرامرز شکرخواه

فرامرز شکرخواه اول فرودین ١٣٤٠ در شهر مقدس مشهد به دنیا آمد. او موزیسین، نوازنده، مدرس و سازنده تار و سه تار بود که پس از یک دوره بیماری عصر ۲۵ مهر ماه در سن ۵۶ سالگی در مشهد درگذشت. او در طول دوران فعالیت حرفه‌ای خود، تمایلی به اجراهای گروهی نداشت و فقط چند بار به نغع بیماران مبتلا به سرطان و همچنین به نفع زلزله‌زدگان اجراهایی را روی صحنه برد.

شکرخواه که کلکسیونی از سازهای تاریخی را هم در اختیار داشت از دهه ٦٠ با دریافت مجوز از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی به ساخت ساز نیز پرداخت که سه‌تار و تارهای او جزو کارهای ویژه به شمار می‌آیند.

محمود جهان
محمود پولادی مشهور به محمود جهان خواننده موسیقی محلی و بندری و شاد جنوب ایران بود که 8 مردادماه امسال در سن 66 سالگی در ماهشهر درگذشت. محمود جهان کارمند بازنشسته شرکت نفت بود. وی در سال ۱۳۵۵ توسط «بهمن خوش خلق» به همراه «یداله رضازاده» به تهران آمد و برای اولین بار با هدف تهیه آلبوم و با هزینه ایشان در استودیو چهار اثر ارکستری ضبط کرد. وی در بحبوحه اول انقلاب اسلامی ایران آواز مشهور «یا الله یا خدا» را در حضور رهبر انقلاب اجرا کرده بود.

محمود جهان در تاریخ ۸ مرداد ماه ۱۳۹۶ برای اجرای کنسرت به ماهشهر رفته بود و قرار بود ۱۰ مرداد به مناسبت ولادت امام رضا (ع) به روی صحنه برود که قبل از کنسرت بر اثر عارضه قلبی به بیمارستان منتقل شد ولی اعمال پزشکی موفقیت‌آمیز نبود و درگذشت.

محمود جهان پدر امید جهان خواننده پاپ ایرانی می‌باشد.

و اما احمد اقوام‌شکوهی
قدیمی‌ترین نقاره‌زن حرم امام رضا (علیه‌السلام) بود که چهارشنبه ۲۲ آذر ماه از دنیا رفت. او از سال ۱۳۲۴ در بارگاه منور رضوی نقاره‌زنی را شروع کرد و حدود ۷۲ سال این وظیفه را برعهده داشت. مشهدی‌ها حاج احمد اقوام‌شکوهی‌ را به عنوان نقاره‌زن پیر امام رضا (ع) می‌شناسند. زنده‌یاد شکوهی از جوانی هر روز خود را با بالارفتن ۱۰۴ پله از مناره های حرم رضوی آغاز می‌کرد.

qavam ستارگان موسیقی که در سال 96 از بین ما رفتند

رسانه آپ موزیک امیدوار است در سال 97 هیچ هنرمندی از بین ما نرود.

ستارگان موسیقی

به این آهنگ امتیاز دهید

امتیاز کلی: 4.4 از 5 ≡ تعداد رای: 9

آپ موزیکستارگان موسیقی که در سال 96 از بین ما رفتند
آهنـگ قبلی

نظرات کاربران [ نظر شما بعد از تایید نمایش داده میشه ]

  • رها مرادی • 5 سال پیش : واقعا به جز ماکان بند بقیه اه -اه- اه -اه -اه -اه -اه- اه